aku yang lupa..

Semalam, satu hari yang tak menentu. Semua gara-gara tidak plan betul-betul. Dari pagi hingga ke t.hari aku rasakan hidup ini 'kosong'. Aku sedar kenape semua tu terjadi namun tak punya kekuatan untuk mengatasi. Alhamdulillah, dalam keadaan mamai aku masih boleh berfikir dengan iman yang secebis. Ku bisik kan dalam hati, ku berbicara dengan Allah tentang diri ku mohon di berikan kekuatan yang luar biasa. Petang..aku kembali bangkit menjadi diri ku. Ku cuba aturkan sebaik mungkin hidup ini agar masa 24jam yang dikurniakan dapat dimanfaatkan di jalan Nya.

Ah! aku rindu untuk pulang lagi. Rindu dengan ibu dan adik-adik. Suasana di kampung seolah melambai-lambai memanggil aku dari jauh. Namun, aku tak bisa pulang kerna di sini aku punya AMANAH yang perlu dilaksanakan. Ku harapkan redha Allah. Satu yang ku pohon, moga Allah yang melindingi keluarga ku..ibu dan adik-adik di kampung, ayah di perantauan, angah di U dan su di borneo.

Kerinduan pada kalian dibawa angin lalu. Ku teruskan hidup di pagi ini dengan nikmat IMAN dan ISLAM. Ku cuba sinarkan hidup ku dengan cahaya hidupMU. walaupun masih tersisa kemalasan ku. Ku gagahi jua merancangan hari ini. Ku mulakan dengan tahjud disusuli dengan bacaan al-mathurat diteruskan dengan bacaan AQ dengan harapan hidup hari ini lebih baik dari semalam.

Sempat ku bisikan dalam diri..aku ku cuba buat yang terbaik hari ini utk klinikal ku.Aku berjalan ke klinik dengan lamunan hati. Opss....kenape klinik macam xder orang?mana pergi semua student. Jam dah menunjukkan kul 8.Selalunya kereta dah banyak.Patient pun dah ada. Langkahku ku teruskan ke blok C menghala ke pintu tengah...kunci. Pintu depan ..juga kunci. Alamak!bukan ke hari ni ada thesis presentation.segera ku lajukan langkah ke bilik student. teringat pulak kat situ ada jadual year 4.Ah! aku lupa .......memang benar mereka ada thesis presentation...

allah mengajarkan aku sesuatu hari ini, MERANCANG LAH UNTUK HARI ESOK!

0 comments:

Post a Comment