Aku masih di persimpangan

Aku termenung sendirian
Memikirkan kenapa semuanya terjadi
Apa yang ingin di cari?
Populariti di dunia atau di akhirat
Kemana ingin di bawa diri yang ingin pengislahan
Kepada Allah atau .....

Sekali lagi aku di persimpangan
Yang mana harus ku pilih
Meneruskan perjalanan?
Itu sememangnya pasti
Cukup sekali sahaja aku memutuskan untuk berhenti
Serik aku dalam kesesatan
Pengalaman yang lalu menginsafkan diri

Namun kini,
Aku punyai 2 jalan
Meneruskan di jalan ini atau tidak
Semakin hari di jalan ini menemukan kekusutan
Jalan yang berliku tanpa kepastian penghujungnya
Semakin di tempuhi jalan ini
Semakin terasa cucukan duri
Adakala darah mengalir pelahan-lahan
Darah yang mengalir ku tahankan
Adakah aku perlu bertahan dan bersabar
Atau aku mengarah pada jalan yang lain

Di jalan yang lain
Dari jauh ku amati
Kelihatan pandangan yang mendamaikan
Jalan itu tersusun dengan cantik
Ada petunjuk arahnya
Hati ini di hiasi ketenangan
Tenang dengan tautan antara satu sama lain

Ya Allah!Kiranya benar jalan ini baik untuk ku
Permudahkan lah ia untuk ku
Sirami cinta ku dengan kasih dan sayang Mu

0 comments:

Post a Comment