Di persimpangan

Angin yang tenang kembali bertiup
Kali ini entah ke mana arahnya
Ya Allah!kuatkah diri ini untuk bertahan
Atau aku harus memilih mengikut arah angin yang bertiup
Sekali lagi aku di persimpangan

Siapa yang benar siapa yang salah?
Bukan itu persoalannya
Pokok pangkalnya yang mana lebih hampir
Hampir dengan yang ditunjuki oleh Rasulullah
Siapa yang mengajak ke arah Allah dan Rasul
Bukan mengajak atas dasar keperluan diri

Alhamdulillah...
Allah memilih diri ini
Untuk mengamati tiupan angin
Ku amati dalam keadaan tenang
Ku mencari dalam tiupan angin penunjuk arah
Agar aku ke temu yang membawa ku kepada Mu

Dalam memerhati dan menanti
Telah ada yang mengkhabarkan
Keputusan demi keputusan
Kiri atau kanan
Utara atau selatan
Timur atau barat

Aku terus berdiri
Mengamati arah angin yang bertiup
Ke mana aku selepas ini
Hati ku kuat mengarah pada satu arah
Mungkin kah itu arah tujuku?
Aku masih kurang pasti
Mencari dan terus mencari

Pada hemat ku
Arah yang ingin di tuju bertepian
Hanya arah ini lebih jelas hala tuju
Ya Allah!tolong aku yang di persimpangan
Tunjuki aku arah yang mendekatkan ku pada Mu

0 comments:

Post a Comment